lunes, 16 de septiembre de 2013

Przez pole - Jerzy Kucia (1992)


A través del Campo / Across the Field
Polonia | 20 min | Sin Diálogos
(Entrevista en polaco con hardsubs en Inglés).

Obra que resume por su complejidad estética la carrera del animador polaco, siendo éste su film más largo y tardando cinco años en ser completado. Przez pole es un documental animado elaborado mediante la manipulación de fotogramas combinados con imágenes fotográficas y material fílmico de live-action. 
Esta versión tiene como preludio una entrevista acerca de la obra al realizador polaco.
Prez Pole (A través de los campos) es, hasta el momento, la película más larga y más compleja a nivel simbólico de Jerzy Kucia. Para esta película Kucia y su mujer Ewa, colaboradora habitual en todos sus trabajos, invirtieron más de cinco años de trabajo creando 16.000 dibujos que fueron posteriormente manipulados y dieron lugar a un film casi impresionista y sin argumento aparente que transforma un vulgar paseo por el campo en una especie de viaje emocional hacia el interior de nosotros mismos. (DivX Clásico).



"Jerzy Kucia (b.1942) was trained as a painter and graphic artist at the Krakow Academy of Fine Arts, where he is currently a professor and the head of the animation department. His first animated film, Return, was completed in 1972, and demonstrates beautifully Kucia's interest in the interplay between reality, memory, dream, and emotion. In Return, although we are observing a rather static, uneventful moment in one man's life (throughout most of the film, we watch him looking out the window of a train as a country landscape rushes by), it is clear that the real action is taking place within the man's (and our own) mental landscape. The regular and rhythmic sound of the moving train, together with the hypnotic night-time scenery sweeping by, enables the viewer to slip into his or her own dreamlike journey...


Kucia's most recent film, Across the Field (1992), is his longest and arguably his most complex film in terms of imagery. In it, he applies many of the various techniques he has developed for his films over the years, the result being a rich collage of drawing, photographic images, and live-action film footage whose individual frames he has manipulated. This complex technique exists, according to Kucia, only as a vehicle to evoke the mood and emotion he wishes the audience to experience. This Impressionist approach to filmmaking is no doubt what inspired Marcin Gizycki to dub Kucia the "Bresson of Polish animated film." (Animation World Magazine)




https://mega.nz/#!wI9wXQIa!HNWcmUcoLhk_efTTe7HtkSXwV_BT8NczaD144zzLzQk

1 comentarios:

Ignacio Pérez dijo...

Nico, ¿podrías subir aquí los subtítulos que una vez tradujiste para este corto?

Salu2

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...